Wednesday 16 October 2013

Aidiladha

Assalamualaikum,

Hari ni 15 Okt 2013 bersamaan 10 Zulhijjah 1434. Hari Raya Haji. Besok saya pergi kerja. Kilang bagi cuti tapi terpaksa overtime. Terpaksa ye. Terpaksa sangat. Karang kalau tak pergi , takut ada yang mengungkit. Sangat tak professional. Tapi apa boleh buat, selagi saya kerja kat situ, saya terpaksa berdepan dengan sikap sang ketua yang tak professional. 

Saya kerja makan gaji je. Saya bukan kerja untuk sang ketua, saya pun tak bekerja kerana nipon-nipon tu. Saya kerja sebab saya nakkan pendapatan yang tetap. Sebenarnya, sepatutnya kita kerja kerana Allah. Senang nak cakap, tapi sukarnya nak dipraktikkan. Insyaallah setiap hari cuba. Tulis kat notebook, 'Lillahi Taala' sebagai ingatan setiap kali ada orang marah saya dan tegur saya. Terima kemarahan dan teguran bukan kerana siapa orang tu, tapi kerana saya berkerja Lillahi Taala.

Salam Aidiladha. Mohon diberikan kudrat untuk kerja besok. Amin.

No comments:

Post a Comment