Thursday 24 October 2013

Feeling Good

Assalamualaikum,

Dalam post saya sebelum ni, saya ada cerita tentang betapa lonely nya saya. Saya jugak ada cerita yang saya dah long lost contact dengan hampir semua kawan-kawan di sekolah menengah. Setakat post yang saya tulis sebelum ni, saya cuma ada 3 orang kawan dari sekolah menengah saya di Muar dulu.

Dan semalam, entah kenapa dan entah dari mana saya dapat feeling untuk mendaftar sebagai Alumni sekolah. Setelah jadi alumni, saya dapat trace balik kawan-kawan saya yang sama batch. Dari alamat e-mail mereka, saya cari dalam Facebook dan saya request friend. Bermula dari seorang, seterusnya saya cari lagi dari friend list mereka dan saya dah request berpuluh-puluh orang yang saya kenal di sekolah. 

Setakat saat ini, saya berjaya mengumpul 17 orang kawan sekolah saya di Muar. And I felt good! 
Tengok kebanyakan kawan saya display gambar kahwin as profile picture tapi saya buang perasaan segan dan rasa rendah diri serta ego saya jauh-jauh. Tanpa berfikir panjang, saya click button 'add friend'. And I felt good!

Walaupun mereka setakat click button 'confirm' dan mungkin tanpa susah payah nak tengok sapa yang request malah mungkin tak tahu saya request friend pada mereka sebab kami satu sekolah...Tapi takpe, sebab saya rasa happy dan I feel good.


No comments:

Post a Comment