Tuesday 3 March 2015

Terima Kasih Kawan II

Selepas Kak A bagitau aku petang tu, aku balik dan share moments kat WeChat, "Tak cakap, tak tau", khas ditujukan untuk dia. Malam tu jugak, dia mesej aku kat WeChat. Kitorang borak2 biasa. Rasanya dia tau moment tu untuk dia.

Lepas tu besoknya, atau lebih tepat, 2 hari lepas tu (sebab dah pukul 12am) dia cakap benda ITU dan tanya soalan ITU. Soalan aku suka kat dia tak. Dia suruh aku jujur. Macam aku cakap sebelum ni, yang aku tak tau dia suka aku. Kalau aku tahu dulu, mungkin jawapannya lain. Tapi aku cakap aku suka dia sebagai kawan. Once aku tahu dia dah nak tunang, terus aku tutup hati pada dia. Tapi masa tu aku suka kat H. Bila aku dapat tau dia dan H beli barang tunang, dah tentulah aku frust gila sebab H. 

Aku tak bagitau dia aku dah dengar dia suka aku dari Kak A. Katanya sebelum ni dia gilakan aku. (aku tau dia gurau je bila cakap gila tu). Dia ingat aku dah ada pakwe sebab aku rasa dia dengar aku pernah bergayut dengan budak Astro tu. Bila aku cakap aku takde pakwe, dia ingat aku tipu. Satu ayat dia yang aku takleh kenang, "time tu aq klau dpt ko, aq lps kan awek aq tau". Gile pompuan tak suka dengar ayat cenggini! Tapi aku act calm and steady dan berlagak matang cakap 'tak baik ko cakap macam tu, ko dah nak jadi laki orang pun'.

Lepas tu bila datang kerja, tak silap aku ada 2 hari dia tiba2 tak rehat sama dengan kitorang. Waktu tu pun, aku masih rasa di awang2 dan malu nak bertentang mata dengan dia. Tapi lama2 aku cuba kikis rasa segan aku tu dan berlagak kawan dengan dia macam biasa. Aku siap tanya dia 'kau dah berlatih akad nikah belum?' kami gurau2 dia lafaz letak nama aku (siapa tak suka lelaki ingat nama penuh wei? dengan ejaan siap lengkap!)

Dia dah bagi invitation kahwin kat FB. Aku nak pergi atas dasar nak tengok kebahagiaan kawan baik. Tapi jauh...jauh di sudut hati, aku sedih. Aku sedih dia nak kahwin. Aku dah fikir dalam kepala nak buat reaksi macam mana nanti. Mestilah kene suka kan? Tapi macam mana nak suka kalau aku dah tau pengantin lelaki tu pernah simpan perasaan kat aku. Dan yang lebih sadis bila aku terpaksa tengok dia bersanding berdua sedangkan aku masih solo. Ada skandal pun dengan suami orang (next post aku luah).

Moga berbahagia ye kawan baik. Doakan kebahagiaan aku jugak.

Sejak 2 menjak ni asyik layan lagu Anuar Zain - Tak Lelah. Sayu betul part "jalani semua, walau cinta kini tak berarah..."

No comments:

Post a Comment