Sunday 15 March 2015

Maaf, Mulut Jahat Saya

~sigh~
Dimulakan dengan keluhan panjang. Aku tak tau nak luah kat sape, tapi dah tak boleh nak simpan dah. Aku nak jadi perempuan bermulut jahat dengan meluahkan dalam blog aku. Mungkin lepas tu aku akan ok dan boleh berfikir dengan tenang.

Dia kahwin hari ni, tapi bukan aku marah dia kahwin. Cerita dia kahwin tu another story. Ni nak cerita macam mana aku lalui perjalanan nak pergi kenduri rumah dia tu. 

Kisahnya semalam si Y ni whatsapp aku ajak pegi kenduri dia ni. Aku sebenarnya berkira-kira jugak nak pergi ke tak sebab kan aku dah ada pengalaman pergi kenduri sorang-sorang. Totally bad idea. So, bila dah ada member ajak, nak la pergi. Meraikan kawan - melepaskan dia dengan pengakhiran yang baik.

I would like to pat myself at the back kerana suggest untuk tunggu kat Giant. Maka aku tidaklah marah di tanah sendiri. Aku nak singgah Giant sebab aku nak beli kad letak atas hadiah. Hari tu beli hadiah kahwin Dini, tapi tak dapat pergi, so reuse balik la hadiah tu. 

Keluar je aku dari kereta bila aku sampai Giant, aku terus nampak kereta dorang. Start marah kat sini. Perempuan bijik gatal tu duduk kat depan. Wah3...kau dah declare couple ke? Aku ni marah bukan sebab aku jeles sebab aku tak hingin pun dengan Y tu tapi beragak la sikit woi. Muka bangga gila la duk kat depan tu.

Aku masuk Giant beli kad. Y aka Jantan caras tu masuk pegi toilet. Aku keluar dan tanya nak naik sekali ke? Ish, sebenarnya aku rela kot drive sorang-sorang tapi takkanla aku nak buat camtu. Ok, nak tau tak kenapa aku marah sangat dengan perempuan bijik gatal tu? Bila aku masuk kereta, kat belakang tu dah jadi 2 pompuan, 1 laki. Kalau ikut hemahnya, dia duk la blakang bagi semua 3 org pompuan, kat depan laki. Tapi wui..taknak berganjak. Macam dah cop pulak tu tempat biasa dia. Balik pun terus bukak pintu depan. Takde pun mengoffer laki tu duduk depan. 

Lagi satu, dia ni baru masuk keje kurang lebih 3 bulan. Dah naik kereta dengan 2 jantan. Tu yang aku tau la sebab jantan2 tu kawan aku. Dah ke hulu ke hilir dengan jantan pendek tu, lepas tu jantan pendek tu cacat sementara. Semua berita pasal jantan pendek tu, dia la yang cerita. Dengarnya jantan pendek tu dah anggap pompuan bijik gatal ni awek dia, tup2 bergasak keluar pulak dengan jantan caras ni. Mana taknya aku cakap dia ni pompuan bijik gatal. Kalau kau anggap jantan caras ni kawan kau je, then kenapa kau duduk kat seat depan macam bini dia?

Sepanjang jalan aku cuba untuk tahan marah. So, kalau waktu begini, aku akan diam. Jangan cakap dengan aku. Orang cakap pun aku menyampah pada ketika tu. Buatla lawak macam mana pun, aku buat tak tau, buat tak pot sebab aku tengah menyampah gile time tu. Aku cakap kat diri sendiri taknak pegi kenduri dia ni dengan muka masam, bad mood. Aku nak meraikan kawan - melepaskan dia dengan pengakhiran yang baik. Aku tahan marah aku, aku manage a fake smile. Aku tak dapat tahan daripada bermulut jahat jua. Hati aku tadi ibarat sebotol cencalok. Dah membuak-buak nak keluar. Meleleh sikit buih2 kat tutup botol. Tapi tahan sebab belum masa nak buka. Sekarang, dah bukak dan cencaloknya meletus sampai kena atap zink dapur. Begitulah analoginya.

Kesimpulannya banyakkan sabar. Ada hikmah di sebalik sesuatu. Ada pelangi selepas hujan tadi. InShaAllah....

No comments:

Post a Comment