Thursday 5 March 2015

1 Tahun, 3 Bulan, 16 Hari

Selepas 1 tahun, 3 bulan dan 16 hari (kira guna http://www.timeanddate.com/date/duration.html , aku keluar lagi bersama A. Orang yang aku raungkan sebab rindu gile di suatu hari tu.

Aku cerita ringkas jela sebab lepas ni aku nak pegi cari kerja. Hari ni aku keluar pergi supplier. Selalu kat pak guard, aku akan tanya siapa driver. Masa dulu memang berharap A, tapi lepas2 tu dah tak harap pun sebab dia dah jadi driver bos. Pak guard cakap tak tau, tapi lepas tu dia keluar dan aku dengar dia sebut sorang driver pangkal nama A gak. A sorang lagi tu keluar dengan orang lain. Owh.. A tu. A tu? Biar betul? Aku tanya Zul, dengan sape dia cakap A jugak. Eh, betulla A.

Satu je silapnya hari ni. Silapnya suara aku macam bleghhhh. Batuk teruk gile sampai suara macam jantan. Aku rasa bunyi cam seksi tapi orang lain dengar konfem dengar macam suara jantan. Itu jela silapnya. Lepas tu nak berborak pun payah sebab tekak gatal gile. Dia memang suka borak. Dia ajak partner aku borak tapi partner aku sorang ni spesies penyenyap. 2, 3 patah orang tanya, sepatah je jawab. Walau susah, A borak jugak dengan aku yang duduk kat blakang. Aku kan rindu dengan dia jadi ni peluang aku.

Kitorang pergi minum, masa dia nak bayar, aku bagi duit suruh dia bayar. Dia cakap tak payah. (Tepuk bahu sendiri dan puji sifat aku hulur duit tu.)Aku pun biar jela dia bayar. Dia makan, kitorang minum je. Sebelum sampai kedai minum tu, dia dah tanya bila nak nikah? dia kata tu soklan orang selalu bagi kat dia, dia tanya kat aku pulak. Eleh, cakap jela kau nak tau. Aku jujur dan takde nak sembunyi apa aku cakap entahlah. Lepas tu dia cakap suruh abang aku masuk minang. Aku cakap, mane ada abang. Dia kata aku jual mahal. Aku jawab, takkan aku nak jual murah?

Lepas minum sambung balik cerita, dia beria sangat nak tau ni. Dia tanya sekarang aku kawan dengan sape. Aku cakap, aku kawan je dengan semua orang. Dia cakap yang spesel. Aku cakap takde. Kalaulah partner aku takde, aku dah luah aku kawan dengan tunang and laki orang. Lepas tu dia tanya pulak nama penuh aku sape. Aku jawab jela. Memang aku nak dia tau. Siap tanya nama bapak. Aku cakap je. Dia ni nak buat compatibility test ke, nak masukkan nama aku dalam doa dia? Aku tak kesah pun. Dia nak buat aku suka kat dia pun tak guna. Aku memang dah sukakan dia. Hahahaha!

Satu ayat dia yang aku takleh lupa sebelum balik tadi. Sampai je kilang, dia ucap terima kasih. Aku cakap balik terima kasih sebab memang aku pun yang patut cakap dulu. Lepas tu aku nak bukak pintu, tak unlock lagi. Dia cakap sori, lupa. Aku tanya, "KAU NI, TAKNAK BAGI AKU KELUAR KE?" dia jawab "MEMANG PUN AKU TAK BAGI KAU KELUAR..." Kalaupun dia bergurau, aku nak jugak perasan.

Moment aku share kejap tadi kat WeChat, "Dah sampai, stok senyum seminggu. Any bullshit will not be bothered." Ayat kedua tu dalam hati la. Ayat share tadi sopan sikit. Guess siapa yang like 1st? A!

No comments:

Post a Comment