Sunday 10 August 2014

Syukur dalam Sedih

"Duduk diam-diam dalam hard disk tu. Saya takkan tengok dalam masa terdekat ni," kata saya kepada album hari raya 2014 keluarga saya.

Sayu betul hati saya tengokkan hasilnya tu. Saya kan macam dah merajuk nak photoshoot raya sebab kejadian 2 tahun lepas. Kejadian saya tukar baju dan meraung dalam kereta dengan make up tebal. Tahun ni macam nak meraikan tahun kedua kejadian tu pulak dengan idea abang saya untuk bergambar di Istana Seri Menanti. Tempat saya meraung dalam kereta depan tasik istana.

Saya takkan lupa kejadian tu tapi tahun ni akak saya ada dan dia yang ajak saya pergi bergambar. Kalau tak kerana dia memang saya tak akan pergi. 

Hasilnya? Dipendekkan cerita, saya ambik keputusan untuk bersyukur dengan apa yang saya ada. Saya bersyukur semua ahli keluarga saya dapat berkumpul. Tak sanggup nak bayang ahli keluarga mangsa MH370 dan MH17 bagaimana mereka beraya. Setakat saya yang gambar tak menjadi ni apa ada hal? Daripada mungkin 5 keping tu, memang satu pun tak boleh pakai buat profile picture Facebook. Apa ada hal, FB pun nak disekat kan?

No comments:

Post a Comment