Sunday 11 October 2015

Sangsi Masih Ada

Terngiang-ngiang...apa betul? Niatnya dari hati atau sekadar ungkapan di bibir.

Suatu hari di akhir pertemuan, aku terjujur cakap aku bukan baik sangat. Mana taknya, aku ada mesej dengan orang lain selain dia jadi maknanya aku ni adalah nakal sikit. Bila dia tanya aku ada mesej orang lain tak, dan aku cakap, kawan je. Terus, terus dia cakap dia sayang aku. Lepas tu mood dia dah jadi lain. Apa yang biasa dia buat, dia dah tak buat. Aku jadi terkebil-kebil dan sepanjang perjalanan, aku mengeluh. 

Sampai rumah, aku mesej dia kata dah sampai walaupun dia tak pesan pun tadi (selalu dia pesan). Dia cakap ok dan cakap dia sayang kat aku. Aku pelik la kenapa tiba-tiba dia cakap lepas tu dia say sorry pulak sebab katanya dia banyak tanya tadi. Aku dah agak ni mesti ada kena mengena dengan hal tadi. Tak tau kenapa aku rasa bersalah sangat sebab buat dia jadi kecik hati. Sepatutnya aku rasa biasa je buat dia macam tu tapi entahlah...

Besok tu kami jumpa macam biasa. Dekat nak balik dia cakap dia sayang aku dan aku cakap ok. Dia tanya tak boleh nak cakap lagi ye. Aku cakap nak jawab apa, tu bukan soalan, So, dia tanya sayang tak? Aku cakap, aku tak boleh nak cakap sebab nanti aku sedih. Dia tanya sedih kenapa? Aku cakap sedih la. Dia cakap dia takkan bagi aku sedih. Banyak kali dia cakap macam tu dan aku cakap dia bukan tau aku sedih ke tak, lepas tu dia cakap dia yang mulakan, dia jugak akan habiskan. Mulakan apa aku tanya. Katanya dia yang start jumpa aku. Lepas tu ayat dia yang buat aku hampir nangis, hal dia biar dia yang uruskan. Tau kan hal apa. Aku agak tersentak waktu dia cakap macam tu. Aku terbayang ke mana pengakhirannya ni? 

Sampai sekarang masih terngiang-ngiang kata-kata dia itu hari. Ayat yang tak pernah disebut dan aku tak sangka dia nak sebut. Tapi masih ada sangsi apa ayat tu jujur dari hati dia atau sekadar nak pujuk hati aku.

No comments:

Post a Comment