Sunday 10 May 2015

Rindu

Sekarang ni...rindu. Tapi tak tau dengan sape.

Hari ni hari ibu. So, seperti biasa tak pernah sambut dan tak akan boleh sambut dengan mak. So mungkin rindu kat mak. Tiap-tiap hari pun rindu dengan mak, tapi mungkin sebab semua orang sangat gigih post something to their mother kat FB dan IG. Macamlah mak2 mereka tu ada FB dan IG. Oh, mak mereka muda. So adela benda2 tu. Ok, jeles.

Kedua, mungkin rindu dengan Allah sebab cuti sekarang. Sejak aku makan Aura White ni, period au macam tak menentu. Seminggu akan keluar tompok sikit2 lepas tu after seminggu baru keluar macam period normal.Lama la tak dapat solat.

Ketiga, mungkin rindu kat Fahrin Ahmad. Dia kan kahwin semalam. Sejujurnya memang tak rasa apa. Jeles pun tak, marah pun tak cuma rasa sedikit sedih. Sedih sebab kahwinnya lelaki yang aku jadikan shield. Shield macam mana? Ni cerita yang aku tak pernah bagitau sesiapa. Tapi ia bukanlah rahsia, cuma tak pernah bagitau. Fahrin Ahmad sekadar alasan. Aku bukan minat dia sangat. Lakonan dia pun aku jarang sangat tengok. Cuma dia antara artis lelaki hensem yang solo. So, dia bertindak sebagai shield bila orang sentuh soal boyfriend, kahwin, suami dan setaranya. Aku akan cakap aku suka fahrin, aku nak fahrin jadi husband. Sesiapa yang approach, aku cakap aku nak orang macam Fahrin. Bila aku nak berangan pasal kahwin dan cerita kat orang, aku akan cerita konon2 fahrin suami aku. Hakikat sebenar aku taknak orang fikir aku pathetic sebab solo sangat2. Boyfriend pun takde. So, aku letak je la nama Fahrin Ahmad dan semua orang ingat aku betul2 suka dengan dia. So, lepas ni siapa nak jadi mangsa aku sebagai shield?

Keempat, mungkin rindu dengan K. Seminggu lebih tak jumpa dia langsung. Dia mesej cakap miss aku. Tapi macam mana aku nak percaya bila kadang2 aku balas, dia ambik masa lama sangat nak balas. Dan ayatnya ialah miss aku. Bila dok ulang ayat sama setiap kali. Ayat tu jadi macam no meaning. Dan aku sedih sebab aku faham. Aku faham dia sedang mengutamakan orang lain selain aku. Dan aku perlu redha sebab siapa aku nak mempersoalkan pada yang bukan hak?

Yang kelima. Ni bukan rindu. Tapi nervous nak keje besok. Nak brief pagi. Nak cerita pasal audit. Adoi, benda paling tak suka. Dulu, aku dah gain self confidence untuk bercakap, tapi jadi down bila kena marah waktu bagi briefing tu. Gosh, I hate the toyol kepala gondol tu so much. Can't anyone see that dia tu nanah dalam section tu. Bila tengok bos section lain rasa jeles sangat sebab mereka yang lain ni sangat baik dan boleh diajak berbincang...Ya Allah kuatkanlah semangat aku untuk menempuh hari mendatang. Andai ini dugaanku untuk dapat masa depan yang terbaik, di dunia dan akhirat, aku redha Ya Allah.

No comments:

Post a Comment