Friday 24 April 2015

Di Mata Aku

Rasanya.. aku ni dah dalam situasi WAJIB KAHWIN.

Setiap hari, boleh kata jugak setiap masa, asyik fikir pasal kahwin, ada suami, anak-anak. Crazy! Tapi ini fitrah yang tak dapat nak elak. Siapa calon lelaki. Wajah bayangannya masih blur. Never think of anyone as a husband. 

Meh aku senaraikan pro dan kontra lelaki-lelaki yang agak rapat dengan aku.
K
Pro  
Hensem
Tinggi
Putih
Badan sedap2
Senyum manis
Baik dengan orang
Romantik

Kontra
Laki orang. Ok, ni memang super kontra la kan
Erm...kurang alim
Tak suka tempat ramai orang
Tak pandai/tak yakin cakap omputeh
Jawatan lagi rendah daripada aku

R
Pro
Baik
Faham aku
Stok solat
Pangkat lebih kurang
Baik dengan orang
Pandai cakap omputeh

Kontra
Big size
Tangan kasar
Orang selalu compare orang size besar dengan dia

A
Pro
Baik
Baik sangat dan peramah dengan orang
Stok solat dan alim
Suka hal2 agama ni
Seronok borak 

Kontra
Dia driver je
Kerja masa tak tentu
Tinggi sikit kot daripada aku
Tak nampak usaha nak serius dengan aku. Ini la masalahnya.

N
Pro
Kawan baik aku lama dah
Antara orang pertama yang like kebanyakan status FB aku
Pandai
Keje bagus
Ramai kawan

Kontra
Satu-satunya.....mak dia tak kasi kahwin orang Negeri Sembilan.
Mungkin takut kono komat.So, aku takdela nak berharap..

Ok, tak tau macam mana aku ended up making this list of pro and kontra. Mungkin ia membantu aku untuk bertenang. Wayar yang berselirat tadi tu dah elok sikit susunannya setelah membuat senarai buruk baik mereka di mata aku. Diulangi mata aku. Orang lain pandang macam mana aku tak peduli.
So, tu jela. Muhasabah diri. Ada jodoh tu nanti. Dia keje gaji besar kat oversea. Hmmmm....

             

No comments:

Post a Comment