Sunday 29 December 2013

Love, Stop Messing Up With My Mind

Betul ke orang cakap, 'when we're not thinking about love, it will come to us'. Betul ke macam tu? Rasa macam ada kebenarannya sebab bila aku takde perasaan nak mencari cinta, memang si pencinta tu akan datang. Tapi yang kelakarnya kadang-kadang aku ada buat milestone cinta sendiri. Senang je milestonenya. Contohnya, bulan 5 jumpa bakal suami, bulan 8 tunang, bulan 12 kahwin. Yang jumpa tu betul tapi yang tak betulnya bila bulan 8 kami putus sebab aku takde rasa cinta. Aku paksa diri untuk cuba terima tapi bila aku rasa ini tak adil bagi dia, aku putuskan. Aku langsung tak sedih waktu tu sebab kebebasan daripada perasaan bersalah tu lebih menggembirakan.

Kan aku pernah cerita pasal 'S', aku ni dah naik segan pulak dengan dia. Umur dia 23 kot...3 tahun lagi muda daripada aku. macam mana aku boleh terfikir yang kami ni mungkin ada chance? Aku kerja 1 section dengan dia, aku senior dia, pangkat aku tinggi sikit daripada dia tapi aku ni mak oi punyalah segan nak cakap dengan dia. OK, pasni aku tak boleh dah segan-segan dan takkan fikir pasal cinta between us. Kami rakan sekerja dan mungkin lepas ni jadi bekas rakan sekerja sebab dia dah cerita kat aku dia nak pergi interview kat company oil and gas. Gaji 7k sebulan. Takkan aku nak halang. Masa depan dia cerah kat situ nanti banding kilang aku ni.

Pasal si 'A' pulak, aku dah kurang perasaan nak meraung bila teringat kat dia sebab hari aku publish previous post tu, aku hantar mesej kat dia bertanyakan pasal harga visa. Alahai, sopannya minta maaf kat aku sebab dia tak ingat harga tapi mesej tu jadi panjang jugaklah. Lepas tu macam biasalah ego aku menstopkan mesej tu dan jawapan last dia ialah ok. ok je which means 'ok, seb baik ko stop dulu sebab aku pun dah malas nak layan kau'. Aku tau sebab kalau orang tu nak borak lagi dia akan tanya lagi soalan untuk mengelakkan mesej tu stop tapi sekadar ok. Hmmm...taulah aku di mana letak duduknya aku pada dia. 
Tapi kan ada satu kejadian yang aku tak dapat nak define kenapa begitu. Aku keluar dengan S pergi audit. Ada masalah sikit pasal driver sebab tak tau sapa driver kami. Aku plan si A la untuk jadi driver kami tapi orang lain. Masa kami dah duduk dalam kereta panaskan enjin, A datang kat sebelah kereta, tegur S tapi, tapi, tapi tak pandang kat aku langsung! Untuk menyedapkan hati sendiri, aku cakaplah dia segan tapi bila aku pikir panjang-panjang, mungkin dia tau aku suka kat dia dan dia nak elakkan aku terus menaruh perasaan kat dia sebab tu dia tak pandang langsung. 

Dengan terbitnya post ni, aku dah taknak pikir mengarut-ngarut pasal cinta ni. Jadi diri sendiri, kalau nak skema, skemalah, kalau nak gedik, gediklah, kalau nak senyap, senyaplah, kalau nak clumsy, clumsylah. Be yourself. Anggap S dan A ialah adik-adik je. Aku dah 26, act like 26! Bukan act like 26 wants love from younger guys. Sheesh, tak senonoh perangai itew!

No comments:

Post a Comment