Thursday 2 January 2014

Love, Stop Messing With My Mind 2

2014, saya janji saya taknak jealous, taknak dengki, taknak fikir yang jahat bila saya dengar atau tengok kawan-kawan saya bercinta, tunang, kahwin atau dapat anak. Tahun lepas saya dah janji nak ucap tahniah pada sesiapa yang melangkah ke alam baru tapi halfway through, saya mengalah dan membiarkan perasaan cemburu saya menguasai. Saya scroll Facebook page saya tanpa stop untuk like dan ucap tahniah. Semua tak tau yang sebenarnya saya sedang sangat cemburu dengan kebahagiaan mereka dan saya sedang tertekan memikirkan bila saya akan kecapi kebahagiaan yang sama. 

Tapi, kebahagiaan orang berbeza. Saya mengaku yang saya rasa incomplete tanpa kehadiran insan yang dinamakan suami dan anak sendiri tapi itukah kebahagiaan hakiki saya? Bolehkah saya jamin yang suami saya boleh beri kebahagiaan kepada saya ataupun mampukah saya membahagiakan dia? Saya taknak fikir panjang pasal tu sebabnya kalau tiba jodoh saya, tak payah bercinta lama-lama pun kahwin jugak. 

Saya sekali lagi menegaskan, saya yakin dengan janji Allah, saya yakin Dia nak beri saya kekasih awal dan akhir, Dia menduga saya dengan kasih sayang-Nya selama mana saya harus menunggu dan sejauh mana keimanan saya untuk terus mempercayai janji-Nya. Ya Allah, sesungguhnya hamba Mu mohon diberikan keluasan hati untuk memberi dan menerima. Andai sesiapa menjadi suamiku, aku percaya yang dia adalah yang terbaik dan sempurna untuk melengkapkan hidupku. Aku percaya janji Mu dan sesekali takkan aku mengalah sehingga berpaling dari Mu.


No comments:

Post a Comment