Wednesday 25 September 2013


The Lima - Kau Ada Dia

Sudah lama ku memendam rasa
Cinta di dalam dada
Namun tidak pernah bersuara
Kerana takut kecewa

Ku tunggu waktu yang lebih baik
Untuk langkah pertama
Jauh dari apa yang ku kira
Hatimu ada yang punya

Di dalam mimpi kita berdua
Mesra bersama dilamun cinta
Oh tetapi kenyataannya aku sedar kau ada dia

Mungkin juga semuanya salah ku
Terlalu mengharapkan cinta
Tapi sepi yang merasuk kalbu
Membawa angan melayang

Di dalam mimpi kita berdua
Mesra bersama dilamun cinta
Oh tetapi kenyataannya aku sedar kau ada dia.

________________________________________________________________________

Untuk Mr H. 
Masa awak baru masuk kerja, ramai orang suruh saya berkenalan dengan awak. Saya kata pada mereka saya tak berminat, tapi sebenarnya dalam hati, saya ada menaruh perasaan dekat awak. Tapi mungkin inilah hikmah saya tak menyatakan perasaan saya terhadap awak secara terbuka kepada sesiapa, sebab saya dapat tahu awak nak bertunang. Saya kecewa tetapi apa boleh buat, awak bukan jodoh saya.  

Banyak kali awak cuba berbual dengan saya tapi saya mengelak. Mungkin awak rasa saya sombong tapi sebenarnya saya segan pada awak. Tapi tadi awak cakap dengan saya. Awak mungkin anggap perbualan ini antara rakan sekerja saja tapi hati saya dah berbunga-bunga. Ia tak sebesar bunga rafflesia, hanya sekadar sebesar mawar yang berkembang. Kerana, 'aku sedar kau ada dia'.

 


No comments:

Post a Comment